تبلیغات
بدنسازی نوین - آسیب دیدگی عضله سرشانه!
 
بدنسازی نوین
به یاد جهان پهلوان روح الله داداشی
شنبه 14 اسفند 1389 :: نویسنده : admin



همواره میدانید پیشگیری بهتر از درمان است آسیب‌دیدگی سرشانه جزء شایع‌ترین آسیب‌دیدگی‌ها بین اکثر ورزشکاران رشته‌های قدرتی و به خصوص در بین افراد با سابقه تمرینی بالا می‌باشد. اگر جزء آن دسته از ورزشکاران هستید که سلامتی برایتان بیشترین اهمیت را دارد. پس سعی کنید به توصیه‌های ارائه شده در این مطلب در پیشگیری از آسیب‌دیدگی‌های سرشانه توجه کافی مبذول دارد.

۱) هرگز درد سر شانه را کم‌اهمیت تلقی نکنید.
در واقع هیچ‌وقت نمی‌بایست درد را ناچیز شمرده و به تمرین ادامه داد. تمرین کردن با وجود احساس درد تنها منجر به حادتر شدن آسیب‌دیدگی و اختصاص مدت زمان درمان بیشتر برای آن خواهد شد.
۲) از انجام حرکاتی که دست از سمت طرفین بالا می‌آید خودداری کنید.
حرکاتی همچون کول و یا هرگونه نشر از جانب که مچ دست به سمت داخل چرخیده است یعنی هر حرکتی که در آن مفصل سرشانه چرخش به سمت داخل دارد. همچنین هیچ‌وقت در حرکاتی همچون نشر دست‌ها را بیش از ۹۰ درجه بالا بیاورید. و در صورتی که خواستید دست‌ها را از ۹۰ درجه بیشتر بالا بیاورید سعی کنید دست را از مچ به سمتی بچرخانید که انگشت شست و شانه به سمت بالا قرار بگیرند.
۳) بر روی تقویت بخش خارجی عضلات چرخاننده سرشانه (Rotator) تمرین کنید.
هر چه‌قدر این عضلات را قوی‌تر بسازید به همان نسبت از شانس ابتلاء به آسیب‌دیدگی سرشانه خواهید کاست. به همین خاطر بهتر است حرکات مربوط به قوی‌سازی رونی‌تور (Rotator cuff) را به صورت یک برنامه روتین برای خود درآورید و فقط از این قبیل حرکات در زمان‌هائی که دچار آسیب‌دیدگی شده‌اید استفاده نکنید. توسعه و قدرت عضلات رونی تور کاف می‌بایست متناسب با توسعه افزایش قدرت عضلات پکتورال سینه و دلتوئید سرشانه باشد.
۴) در حفظ انعطاف مناسب عضله رونی تور داخلی سرشانه قبل از کوتاه شدن آن بکوشید
مراقب ناپایداری این بخش در تمرین باشید از اجراء حرکات کشی همراه با نیروی مضاعف و اجراء حرکات کششی با وزنه برای عضلات سرشانه خودداری کنید.
۵) از انجام حرکاتی که در آنها عضله روتی تورکاف سرشانه تحت فار بیش از حد قرار می‌گیرد پرهیز کنید.
۶) حتماً قبل از اجراء ست‌های سنگین با دقت حرکات و ست‌های گرم‌کردنی مربوط به مفصل سرشانه را اجراء کنید.
۷) با تقویت عضلات میانی و انتهاء کول و عضلات ریمیریدز rhomboids پشت باعث خواهید شد که عضلات و مفصل سرشانه از پایداری بیشتری برخوردار گردند و بدین ترتیب ا زاحتمال جلو آمدن سرشانه‌ها نیز کاسته می‌شود.
۸) تا حد ممکن از انجام حرکاتی مثل پول‌ اور با دمبل و یا هالتر خودداری کنید. در صورتی که خواستید این قبیل حرکات را انجام دهید آن را با احتیاط اجراء کنید و از پیش از حد کشیدن دست و عقب بردن آن خودداری کنید.
۹) در صورت احساس درد در مفصل سرشانه در هنگام اجراء حرکاتی همچون پرس سینه با هالتر و یا پرس بالا سینه با هالتر سعی کنید برای مدتی این قبیل حرکات را با حرکاتی مثل پرس سینه با دمبل و یا پرس بالا سینه با دمبل جایگزین کنید.
در اخر با ذکر این نکته به‌جا می‌باشد که در صورت داشتن احساس درد در هنگام اجراء یک حرکت از انجام آن جداً خودداری کنید چون بدین ترتیب تنها باعث وخیم‌تر شدن وضعیت آن مفصل و با عضله خواهید شد






نوع مطلب : آسیب دیدگی عضله سرشانه!، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
یکشنبه 26 شهریور 1396 01:32 ق.ظ
Appreciating the time and effort you put into your site and in depth information you present.
It's nice to come across a blog every once in a while that isn't the same unwanted rehashed material.
Great read! I've bookmarked your site and I'm including your RSS
feeds to my Google account.
پنجشنبه 23 شهریور 1396 03:43 ب.ظ
Hello Dear, are you really visiting this website on a
regular basis, if so afterward you will without doubt get
good experience.
سه شنبه 31 مرداد 1396 09:01 ق.ظ
Very nice article, exactly what I needed.
چهارشنبه 18 مرداد 1396 06:02 ب.ظ
Hi there to every one, as I am truly eager of reading
this web site's post to be updated regularly.
It carries nice data.
شنبه 14 مرداد 1396 05:12 ق.ظ
Very nice article, just what I wanted to find.
یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 05:45 ب.ظ
It's very straightforward to find out any topic on net
as compared to books, as I found this piece of writing
at this website.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 04:17 ب.ظ
Hello! I'm at work surfing around your blog from my new
apple iphone! Just wanted to say I love reading your blog
and look forward to all your posts! Keep up the outstanding work!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :