تبلیغات
بدنسازی نوین - همه چیز در مورد کراتین!
 
بدنسازی نوین
به یاد جهان پهلوان روح الله داداشی
شنبه 11 تیر 1390 :: نویسنده : admin


                                               


                           
  

یک مطالعه ی جدید نشان می دهد که خیلی از جوانان در آمریکا موادی مصرف می کنند که ادعا می شود با مصرف آنها مسابقات ورزشی را بهتر انجام می دهند. مطالعه نشان می دهد که حدود یک میلیون نفر از آمریکایی های بین سنین دوازده تا هفده سال از این مکمل های ورزشی استفاده کرده اند. یک پنجم جوانانی که مورد سوال قرار گرفتند گفتند: آنها یک نفر را که از مکمل های ورزی استفاده می کند می شناسند.lمردم می توانند آنها را در مغازه های ویتامین فروشی خریداری کنند. این مطالعات را انجمن بلو کراس و بلو شیلد انجام داده است. محققان از حدود هزار و هشتصد آمریکایی بوسیله تلفن سوال کردند که هفتصد و هشتاد و پنج نفر از آنها جوانانی بین ده تا هفده ساله بودند. محققان بلو کراس از یافته هایشان برای ارزیابی سراسری استفاده از مکمل های ورزشی استفاده کردند. محققان دریافتند که حدود سیصد و نود هزار کودک بین سنین ده تا چهارده سال ازاین محصولات استفاده کرده اند. آنهایی که مورد سوال قرار گرفته بودند کراتین را به عنوان معمولی ترین مکمل می شناختند. بدن به طور طبیعی کراتین را تولید می کند. چند ورزشکار معروف آمریکایی محصولات حاوی کراتین را برای افزایش قدرت ماهیچه هایشان استفاده می کنند. در آمریکا این مواد به طور قانونی در ته کندی (نوعی شکلات) و دیگر خوردنی ها قرار داده می شود. به هر حال کراتین همچنین با مشکلات سلامتی ارتباط دارد. یک پزشک توضیح داد که این مواد موجب درد شکم و اسهال می شود.



img_86881218912041

او همچنین گفت که این مواد با جراحت ماهیچه و مشکلات کلیه ای ارتباط دارند. یک گروه تجاری برای سازندگان مکمل ها گفت: آنها معتقدند کراتین هنگامی که توسط یک شخص مسئولیت پذیر استفاده شود خوب جواب می دهد. گروه تجاری توضیح داد دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد کراتین برای آدمهای سالم مفید است. هفتاد درصد جوانانی که در این مطالعه مورد سوال قرار گرفتند هیچ تاثیر مضری که ممکن است در نتیجه استفاده از مکمل های ورزشی باشد را نمی شناختند. با این وجود نود و شش درصد از آنها اعتقاد دارند کسانی که از مکمل ها استفاده می کنند با امکان آسیب به سلامتیشان روبرو می شوند. کارمندان بلو کراس به پدر و مادرها و معلمان توصیه ی اکید کردند که در مورد این قضیه به بچه ها آموزش دهند. آنها همچنین به دولت توصیه کردند که برای محدود کردن بازاریابی و فروش مکمل ها به جوانان اقدام کنند

کراتین در سالهای اخیر به عنوان مکمل تقویت انرژی ورزشکاران محبوبیت زیادی کسب کرده است. برخلاف استروییدهای بدن ساز، تنها عارضه مصرف کراتین، افزایش وزن است. کراتین یک اسیدآمینه است که به طور طبیعی در عضلات اسکلتی بدن وجود دارد. هنگامی که یک ورزش سنگین و کوتاه مدت انجام می‌دهید (نظیر بلند کردن وزنه)، یک واکنش شیمیایی خاص اتفاق می‌افتد تا انرژی کافی در اختیار عضلات قرار دهد. کراتین در این واکنش نقش اساسی دارد. کراتین به قدرت تحمل و کارآیی در ورزش‌های هوازی نظیر دو یا دوچرخه‌سواری کمک نمی‌کند.

منابع غذایی

بدن انسان حدود نیمی از کراتین مورد نیاز خود را می‌سازد. نیم دیگر از طریق مصرف غذا تأمین می‌شود. بهترین منابع غذایی کراتین، گوشت قرمز و ماهی است. این غذاها حاوی ۱ گرم کراتین به ازای نیم پوند گوشت خام است. با اینحال، به منظور کسب انرژی نمی‌توان به میزان کراتین موجود در غذا اکتفا نمود، بلکه نیاز به مکمل کراتین منوهیدرات نیز وجود دارد.

کراتین چیست؟

کراتین ماده ای است که در بدن انسان در طی سوخت و ساز پروتئین تولید می شود. این ماده در غذاها و مکملهای به همین نام وجود دارد.

کراتین منو هیدرات جهت افزایش ذخایر کراتین و کراتین فسفات (CP) بدن مصرف می شود.

CP در بدن انسان از ترکیب کراتین و فسفات تولید شده و همراه با آدرنالین تری فسفات (ATP)  در بافت عضله ذخیره می شود. در واقع CP در دسترس ترین و سریعترین منبع سوختی جایگزین ATP است.

ولی نقطه ضعف آن توانایی کم بدن در ذخیره این ماده می باشد. کراتین در بدن از سوختن پروتئینها و اسیدهای آمینه ی آرژی نین، گلیسین و متیونین بدست می آید. این ماده بطور طبیعی در گوشت قرمز و ماهی یافت می شود. هر یک کیلو گرم گوشت قرمز حدود ۵ گرم کراتین دارد.

از عمده اثرات کراتین می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- افزایش قدرت عضله

۲- در فواصل بین تمرینات سنگین ورزشی بازسازی ذخایر انرژی را سرعت می بخشد.

۳- بدون افزایش چربی بدن، در افزایش توده عضلات بدن نقش قابل توجهی دارد.

۴- آستانه بی هوازی را در بدن افزایش می دهد.

۵- در تمرینات ورزشی سرعتی و شدید، ضمن کاهش تولید اسید لاکتیک، مانع از خستگی شده و مدت تمرین شدید را طولانی تر می کند.

پس به طور کلی می توان هنگام نیاز به افزایش وزن و توده عضلات، افزایش قدرت و سرعت در حرکات انفجاری و کمک به تولید ATP در بدن از این ماده استفاده نمود.

مقدار مصرف:

اصولاً جهت نتیجه گیری کامل و صحیح لازم است مصرف کراتین را به دو مرحله ی بارگیری و نگهدارنده تقسیم کرد.

مدت مرحله بارگیری ۵ روز است و مرحله نگهدارنده از روز ششم آغاز می شود.

بهترین روش مصرف کراتین  :

برای اینکه از کراتین بهترین نتیجه را بگیرید باید در ابتدا یک دوره بارگیری استفاده نمایید

در پنج روز اول باید ۵ وعده ۵ گرمی استفاده شود ( ۲۵ گرم در روز ) که به شکل زیر استفاده میشود

بعد از صبحانه + بعد از نهار +  قبل تمرین + بعد تمرین + قبل از خواب

و بعد از پنچ روز اول طریقه مصرف به اینصورت میشود :

روزی دو وعده ۵ گرم :  قبل از تمرین + بعد از تمرین .






نوع مطلب : % کراتین%، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 28 شهریور 1396 01:14 ق.ظ
Hello! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could locate a
captcha plugin for my comment form? I'm using
the same blog platform as yours and I'm having problems
finding one? Thanks a lot!
سه شنبه 31 مرداد 1396 10:02 ق.ظ
Appreciation to my father who stated to me concerning this webpage, this webpage is actually
remarkable.
چهارشنبه 18 مرداد 1396 11:50 ق.ظ
Good day! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?
I'm getting fed up of Wordpress because I've had issues with hackers and I'm looking
at options for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.
شنبه 14 مرداد 1396 07:49 ب.ظ
What i don't understood is in reality how you're no longer actually much more smartly-appreciated than you may
be right now. You're very intelligent. You understand thus considerably in the
case of this topic, produced me for my part believe it from so many various
angles. Its like men and women aren't fascinated unless it's one thing to do with
Lady gaga! Your own stuffs excellent. Always
handle it up!
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 03:29 ب.ظ
No matter if some one searches for his required thing, thus he/she wishes to be available that in detail, therefore that thing is maintained over
here.
یکشنبه 20 فروردین 1396 08:28 ب.ظ
If some one needs expert view regarding running a blog then i recommend
him/her to go to see this blog, Keep up the fastidious job.
چهارشنبه 22 تیر 1390 12:10 ب.ظ
salam doste gole man webloge bahali dari khosham omad hal kardam bahash be manam sar bezani weblog download hame chi VPN
va filter shekan anvae ax ha va film o mostanad mano ba esme freedownload link kon bad pm bede ta addet konam

mer30 WWW.SSD2.DXD.IR
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :