تبلیغات
بدنسازی نوین - 7 روش برای کاهش وزن بدون گرسنگی!
 
بدنسازی نوین
به یاد جهان پهلوان روح الله داداشی
جمعه 4 شهریور 1390 :: نویسنده : admin

                             http://www.bebinin.com/wp-content/uploads/2011/06/2426.jpg

کم کردن وزن با 2 روش زیر امکان پذیر است:

1- سوزاندن کالری ‏ها با تمرین ورزشی


2- با انتخاب هوشمندانه ی غذا
 و کنترل واحدهای غذایی.

در تئوری، شما می‏ توانید با گذراندن ساعت‏ ها در سالن ‏های ورزشی مقداری از کالری را از بین ببرید اما این کار در عمل، اتفاقی واقعی و یا خوشایند نیست، از طرفی چه کسی می‏ خواهد که فقط با برگ‏ های کاهو زندگی کند؟

در عوض این 7 روش اگر هر روزه به کار گرفته شوند بدون تلاش زیادی به کاهش وزن کمک می‏ کنند.

1- حرکت دائمی

جیمزلوین پزشک کلینیک مایو در روچستر یک دهه را صرف مطالعه نقش حرکت روزانه یا NEAT (فعالیت ‏های غیرورزشی گرما‏زا در بدن) در سوخت و ساز بدن کرده است. کشف او این است که افرادی که پاهای شان را مرتب تکان می دهند و یا ایستادن را به نشستن ترجیح می ‏دهند و به طور کلی خیلی به اطراف حرکت می ‏کنند روزانه تا 350 کالری بیشتر از کسانی که مدام در حالت نشسته هستند، می ‏سوزانند که این مقدار چیزی در حدود 17 کیلوگرم در سال می شود.

2- اغلب وعده‏های غذایی را زیر 400 کالری نگه دارید.

مطالعات بسیاری پیشنهاد می ‏دهند که بین وعده‏های غذایی خود فاصله‏ های مشخصی قرار دهید و حتی‏المقدور همگی را در یک اندازه تنظیم کنید.
غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص با:

سوزاندن میزان کالری بیشتری بعد از
غذا خوردن،

واکنش بهتر به انسولین

و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون

همراه است.

وقتی شما وعده‏ های غذایی منظمی در طول روز می ‏خورید کمتر احتمال دارد که دچار گرسنگی مفرط و یا پُرخوری شوید.

3- روزانه 8 لیوان آب بخورید.

آب تنها یک برطرف کننده عطش نیست، بلکه ممکن است سرعت متابولسیم بدن را هم زیاد کند. محققان آلمانی دریافته ‏اند که نوشیدن 2 لیوان آب سرد میزان سوخت و ساز بدن را تا 30 درصد افزایش داده و اثر آن تا 90 دقیقه باقی می ماند؛ یک سوم این افزایش سوخت و ساز ناشی از تلاش بدن برای گرم کردن آب می باشد و بقیه آن ناشی از تلاش بدن برای جذب آب است. موقع آب خوردن هیچ کالری دریافت نمی ‏شود اما کالری‏ ها سوزانده می ‏شوند دُرست برخلاف زمانی که دیگر نوشیدنی های شیرین را می‏ نوشیم و کالری اضافی دریافت و حتی ذخیره می ‏گردد.

افزایش مصرف روزانه آب تا 8 لیوان به شما کمک می ‏کند تا در طول سال حدود 5/3 کیلوگرم کم کنید.

بنابراین سعی کنید قبل از وعده‏های غذایی، میان وعده‏ها و قبل از نوشیدن آب میوه‏ها و مایعات شیرین، یک لیوان آب بنوشید.

4- بالا و پایین رفتن از پله‏ ها

بالا رفتن از پله‏ ها، یک عمل برای تقویت کردن پاها است. چرا که شما دارید وزن بدن تان را ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می ‏دهید. به این ترتیب از هر فرصتی برای این کار استفاده نمایید؛ البته اگر مشکل خاصی مانند کمردرد و زانودرد و ... دارید، قبل از آن با پزشک تان مشورت نمایید.

Click the image to open in full size.

5- سرعت حرکات تان را کنترل کنید.

قدرت و شدت کارهای روزانه ‏تان را افزایش دهید. از جارو زدن گرفته تا به گردش بردن کودک تان. به عبارتی بهتر است همه کارهای تان را با جنب و جوش بیشتری انجام دهید.

6- از کیسه خرید خود، به جای دمبل استفاده کنید.

این که از -- دیگری بخواهید که کیسه خرید و یا چمدان شما را حمل کند، فرصت سوزاندن کالری و قوی ‏تر شدن بدن تان را می گیرید. کیسه‏ های خرید خود را به صورت متوازن و یک بسته در هر دست حمل کنید. حتی اگر مجبورید چندین بار طی مسیر کنید؛ 2 کیسه‏ ی کوچک تر را به جای یک کیسه‏ ی بزرگ حمل کنید؛ در این صورت خودتان می‏ توانید بارتان را جا به جا کنید.

7- در هر وعده غذایی 4 گرم فیبر بخورید.

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‏ تواند دریافت کالری شما را بدون این که احساس کمبود کنید کاهش دهد. در یک مطالعه مشخص شده زنانی که روزانه 13 گرم یا کمتر فیبر دریافت می ‏کنند ممکن است 5 برابر بیشتر از زنانی که فیبر بیشتری می خورند، دچار افزایش وزن شوند.

فیبر از طریق مکانیزم های زیر موجب کاهش وزن می شود:

1- سرعت
غذا خوردن را کاهش می دهد چون به جویدن بیشتری احتیاج دارد.

2- سرعت حرکت
غذا در طول مدت گوارش را افزایش می ‏دهد.

3- هورمون ‏های سیری را بالا می ‏برد.

برای دریافت 25 گرم فیبر در روز مطمئن شوید که 6 وعده یا میان وعده میل می ‏کنید که هر کدام از آن ها حدود 4 گرم فیبر را شامل می‏ شود.

در میان وعده های تان از میوه استفاده کنید و آن ها را در دسترس تان قرار دهید. به این ترتیب به سادگی فیبر دریافتی شما بالا می ‏رود.





نوع مطلب : 7 روش برای کاهش وزن بدون گرسنگی!، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 18 مرداد 1396 11:20 ق.ظ
Hi! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.
Is it very hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things
out pretty quick. I'm thinking about creating my own but I'm not sure where
to begin. Do you have any tips or suggestions? Many thanks
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 07:59 ق.ظ
I have been browsing online more than 3 hours today,
yet I never found any interesting article like
yours. It's pretty worth enough for me. Personally, if all site owners and bloggers made good content as
you did, the net will be a lot more useful than ever before.
پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 01:48 ق.ظ
You can definitely see your expertise in the work you write.
The sector hopes for more passionate writers like you who are not afraid
to say how they believe. At all times follow your heart.
پنجشنبه 24 فروردین 1396 09:57 ب.ظ
Can I just say what a comfort to discover someone that really
knows what they are discussing online. You certainly know how to bring a problem to light and make it important.
A lot more people must read this and understand this side of your story.
I was surprised that you're not more popular given that you certainly possess the gift.
پنجشنبه 10 فروردین 1396 09:50 ب.ظ
Hi, Neat post. There is an issue with your site in web
explorer, might test this? IE nonetheless is the marketplace chief and
a big section of folks will pass over your wonderful writing
because of this problem.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :