تبلیغات
بدنسازی نوین - کاربرد بدنسازی در فوتبال
 
بدنسازی نوین
به یاد جهان پهلوان روح الله داداشی
پنجشنبه 31 مرداد 1392 :: نویسنده : admin

  

تمرینات با وزنه یکی از انواع تمرینات قدرتی در فوتبال می باشد که با توجه به رویکرد حرفه ای که در فوتبال طی سال های گذشته پدیدار شده است ؛ در نزد بازیکنان ، مربیان و دست اندرکاران این رشته ورزشی از جایگاه در خور توجهی برخوردار است . به همین دلیل در این مقاله به ارائه یک روش برای انجام تمرینات با وزنه به نام روش هم تنش برای بازیکنان بازیکنان فوتبال می پردازیم .

 ۱ـ در ابتدای مبحث یاد آوری می کنیم که انجام تمرینات با وزنه می بایست مرتبط با رشته ورزشی باشد .چرا که در هر رشته ورزشی با توجه به شرایط و ویژگی های آن می بایست ؛ طراحی تمرینات با وزنه را برای بالا تنه و یا پایین تنه و … برنامه ریزی شود . در رشته ورزشی فوتبال از آن جا که در حین انجام تمرینات به همراه توپ و بدون توپ و هم چنین در جریان بازی های دوستانه و رسمی ، پایین تنه هر بازیکن بیشتر درگیر می باشد ؛ بنابراین می بایست برای انجام تمرینات با وزنه برای اعضا و عضلات پایین تنه فوتبالیست برنامه ای مدون داشت ؛ البته این به آن معنا نیست که به هیچ شکل نمی بایست به انجام تمرینات با وزنه برای بالا تنه فوتبالیست پرداخت . بلکه به این معنا است که تمرینات با وزنه برای قسمت بالا تنه فوتبالیست ها نسبت به اندام پایین تنه آن ها در مرحله دوم قرار دارد .

آیا تمرینات با وزنه باعث سنگینی یا کند شدن بازیکنان فوتبال می شود ؟پاسخ دادن به این سوال به این بستگی دارد که این نوع از تمرینات با چه تمهیدات و چه اسلوب و روشی انجام شود . بنابراین بدیهی است که اگر یک فوتبالیست در طراحی و برنامه ریزی تمرینات با وزنه خود از شیوه ای استفاده نماید که یک ورزشکار رشته زیبایی اندام استفاده نماید ؛ مطمئنا این بازیکن به علت انتخاب روش نا درست دچار مشکلاتی مانند اضافه وزن یا کندی خواهد شد . پس

۱ ـ تمرینات با وزنه برای اکثر مربیان مطرح و صاحب سبک در سراسر جهان از اهمیت و جایگاه ویژ های برخوردار است . اما خوزه مورینیو مربی شهیر پرتقالی سابق تیم های پورتو ، چلسی و حال حاضر اینتر در طراحی تمرینات خود در خارج از فصل ، پیش از فصل ، داخل فصل و بعد از فصل به هیچ وجه از تمرینات با وزنه برای بازیکنان تیمش استفاده نمی کند . یک فوتبالیست می بایست که در چینش و نحوه اجرای انواع حرکات تمرینات با وزنه از روشی استفاده نماید که مناسب و متناسب با رشته خود باشد .

اجرا و چگونگی اجرا تمرینات با وزنه

۱ . گرم گردن و انجام حرکات کششی قبل از آغاز نمودن تمرین ، به خصوص بر روی اندام وعضلاتی که می بایست در آن جلسه از تمرین بر روی آن ها تمرکز شود و مورد تمرین کردن قرارگیرند .

۲ . تمرینات با وزنه برای بازیکنان فوتبال می بایست حداقل ۲ جلسه در هفته و حداکثر ۴ جلسه در هفته انجام پذیرد .

۳ . هر جلسه تمرینی جهت انجام تمرینات با وزنه برای بازیکنان فوتبال می بایست بین ۸ تا ۱۰حرکت از انواع حرکات همراه با وزنه باشد .

۴ . در هر جلسه تمرین جهت انجام تمرینات با وزنه برای بازیکنان فوتبال می بایست ؛ هر نوع حرکت تمرینی در ۸ تا ۱۲ تکرار بیشینه در ۳ مرحله مجزا و متمایز با فواصل زمانی ۶۰ ثانیه تا ۱۲۰ ثانیه بین هر مرحله تمرین انجام شود .

۴ . برای انجام تمرینات بالا تنه و پایین تنه می بایست ؛ ان ها را به صورت یک جلسه در میان انجام داد و از انجام دادن آن ها به صورت ترکیبی یا مختلط باید پرهیز نمود .

۵ . سرد کردن و انجام حرکات کششی به منظور بازگشت به حالت اولیه پس از پایان تمرینات با وزنه مفید و نتیجه بخش است .

روش هم تنش برای انجام تمرینات با وزنه

انجام تمرینات با وزنه به روش هم تنش را می توان با توجه به شدت و فشار تمرین به این صورت که فوتبالیست ، بخواهد که از چه درصد فشار تمرینی استفاره کند یا نیاز دارد ؛ به شکل زیر ارائه و اجرا کرد که تنها قبل از شروع تمرین به روشهم تنش می بایست تکرار بیشینه را به دست آورد .

الف ) % ۶۰ : یک تکرار بیشینه را با ۱۵ تا ۲۰ تکرار انجام می دهیم .

ب ) % ۶۵ : یک تکرار بیشینه را با ۱۴ تکرار انجام می دهیم .

پ ) % ۷۰ : یک تکرار بیشینه را با ۱۰ تکرار انجام می دهیم .

ت ) % ۸۰ : یک تکرار بیشینه را با ۸ تکرار انجام می دهیم .

ث ) % ۸۵ : یک تکرار بیشینه را با ۶ تکرار انجام می دهیم .

ج ) % ۹۰ : یک تکرار بیشینه را با ۴ تکرار انجام می دهیم .

چ ) % ۹۵ : یک تکرار بیشینه را با ۲ تکرار انجام می دهیم .

ح ) % ۱۰۰ : یک تکرار بیشینه را با ۱ تکرار انجام می دهیم .






نوع مطلب : کاربرد بدنسازی در فوتبال، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
سه شنبه 28 شهریور 1396 01:09 ق.ظ
Terrific article! That is the type of information that are meant to be shared across the
net. Shame on Google for now not positioning this
post upper! Come on over and discuss with my website .
Thank you =)
پنجشنبه 16 شهریور 1396 08:05 ب.ظ
Fantastic beat ! I wish to apprentice while you amend your site, how can i subscribe for a blog website?
The account aided me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea
پنجشنبه 29 تیر 1396 08:03 ب.ظ
This paragraph presents clear idea designed for the
new people of blogging, that truly how to do running a blog.
سه شنبه 27 تیر 1396 03:52 ق.ظ
I am actually happy to read this web site posts
which consists of plenty of useful facts, thanks for
providing these statistics.
دوشنبه 26 تیر 1396 03:42 ب.ظ
Hi, i read your blog occasionally and i own a similar
one and i was just wondering if you get a lot of spam responses?
If so how do you prevent it, any plugin or anything you
can suggest? I get so much lately it's driving me insane
so any assistance is very much appreciated.
دوشنبه 26 تیر 1396 03:41 ب.ظ
Hi, i read your blog occasionally and i own a similar
one and i was just wondering if you get a lot of spam responses?
If so how do you prevent it, any plugin or anything you
can suggest? I get so much lately it's driving me insane
so any assistance is very much appreciated.
جمعه 23 تیر 1396 11:30 ق.ظ
Its like you read my mind! You appear to know a lot about this,
like you wrote the book in it or something.

I think that you can do with a few pics to drive the message
home a little bit, but other than that, this is great blog.
A fantastic read. I'll certainly be back.
چهارشنبه 21 تیر 1396 05:38 ق.ظ
Right here is the perfect site for everyone who would like
to understand this topic. You realize so much its almost tough to argue with you (not that
I personally would want to?HaHa). You definitely put a new
spin on a subject that's been discussed for ages. Excellent stuff, just wonderful!
یکشنبه 4 تیر 1396 10:07 ب.ظ
بسیار ریشه از خود نوشتن در حالی که صدایی
مناسب ابتدا آیا نه حل و فصل خوب با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر پاراگراف شما در واقع
قادر به من مؤمن متاسفانه تنها برای بسیار در حالی که کوتاه.
من این کردم مشکل خود را با
فراز در مفروضات و شما ممکن است را سادگی
به کمک پر کسانی که شکاف.
در صورتی که شما در واقع که می توانید انجام من را
قطعا تا پایان در گم.
دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 10:40 ق.ظ
It's really a nice and useful piece of info.
I'm happy that you shared this helpful information with us.
Please stay us informed like this. Thanks for sharing.
چهارشنبه 23 فروردین 1396 03:16 ب.ظ
you are truly a excellent webmaster. The site loading pace is incredible.
It sort of feels that you are doing any distinctive trick.

Moreover, The contents are masterwork. you have done
a excellent process in this subject!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :