تبلیغات
بدنسازی نوین - عضلات شش تکه شکم
 
بدنسازی نوین
به یاد جهان پهلوان روح الله داداشی
یکشنبه 3 شهریور 1392 :: نویسنده : admin

       http://aftab.ir/articles/sport/other/images/8edafdfe2ef8848b880331a5558f46ef.jpg

هر روزه در محیط های تمرین، افراد زیادی را می بینید که به منظور کاستن از میزان چربی موجود در پهلوها و شکم به تمرین با وزنه و دستگاه پرداخته و به دلیل اینکه روش مناسب برای آب کردن چربی های زاید و سیستم تمرینی مناسب برای این کار را انتخاب نمی کنند و در انتخاب مسیر دچار خطا می شوند در نهایت با موفقیت چندانی نیز روبرو نمی شوند.
داشتن عضلات شکم قوی و برجسته نه تنها به زیبایی بدن آدمی می افزاید بلکه از افتادگی استخوان لگن و از تبعات منفی آن که در بدن اغلب افراد نیز به روشنی دیده می شود پیشگیری می کند. از معمول ترین تبعات منفی افتادگی لگن می توان به کمر دردهای مزمن و ناراحتی های ستون فقرات اشاره کرد.

استیل بدنی افراد به شدت تحت تاثیر آمادگی عضلات شکمی قرار دارد و بدون رسیدن به عضلات شکمی تمایز یافته و بدون زدودن چربی های زاید از این ناحیه هرگز نمی توان به فیزیک بدنی مناسب و ایده آل رسید. در صورتی که در تمرین دادن بدن خود اهمیت لازم را به عضلات شکم نداده و یا در تمرین دادن این دسته از عضلات راه به خطا بروید حتی در صورتی که در دیگر قسمت های بدن خود به درجه های قابل قبولی از پیشرفت برسید نیز در رسیدن به زیبایی اندام راه به جایی نخواهید برد.

آناتومی عضلات شکمی
چهار گروه عضله اصلی در این ناحیه از بدن وجود دارد که در این مبحث به اختصار در مورد هر یک از این چهار گروه توضیحاتی را مطالعه خواهید کردد. لازم به ذکر است که برای مطالعه خواهید کرد.

Rectus Abdominis
این عضلات در زبان فارسی به نام عضلات راست شکمی نیز خوانده می شوند. این عضلات همان عضلات شش تکه شکمی هستند که بر روی معده و احشای داخلی کشیده شده اند. مهم ترین و اصلی ترین وظیفه این گروه از عضلات، انقباض شکم می باشد. به کمک این عضلات است که فرد تمریناتی همانند کرانچ و حرکات مشابه را انجام می دهد.
به طور کلی می توان گفت در هر حرکتی که شما در صدد انحنا دادن به شکم و در صدد قوس دادن شکم به سمت استخوان لگن بر می آیید این عضلات تحت فشار قرار گرفته و منقبض می شوند. این اتفاق یعنی انقباض عضلات راست شکمی زمانی که شما سینه را به سمت لگن انحنا می دهید (کرانچ) و زمانی که شما لگن را به سمت سینه ها انحنا می دهید همانند (شکم خلبانی) رخ می دهد.

Obliques
این عضلات که در طرفین عضلات راست شکمی قرار دارند در زبان فارسی به عضلات مایل شکمی نیز معروف شده اند. وظیفه اصلی این عضلات در چرخاندن بالا تنه خلاصه می شود. این عضلات زمانی که شما حرکاتی همانند حرکت مسگری را انجام می دهید تحت فشار قرار می گیرند.
از اصلی ترین حرکات برای تمرین دادن این عضلات می توان به چرخش با هالتر اشاره نمود به طوری که هالتر بر پشت گردن گذاشته شده و در حالی که پایین تنه کاملا ثابت باشد بالا تنه به طور متناوب به طرفین بدن چرخش داده شود.

Transversalis Abdominis
این عضله در زیر عضلات راست شکمی قرار دارند. اصلی ترین وظیفه این عضلبه را می توان در حمایت کردن از معده و احشای داخلی شکم خلاصه کرد. لازم به توضیح است که توسعه و بیرون زدگی شکم که امروزه بسیاری از افراد از آن رنج می برند در برخی موارد بیشتر از اینکه ناشی از تجمع چربی زاید در بدن باشد در نتیجه تنبلی این عضلات و در نتیجه بیرون زدگی احشای داخلی شکم رخ می دهد. با تقویت کردن این عضله می توان معده و احشا داخلی را به عقب راند.

Erector Spinas
این دسته از عضلات نیز با وجود اینکه تنها در حمایت از عضلات شکم وارد عمل می شوند اما به نوعی می توان آنها را نیز جزو عضلات شکمی تقسیم بندی کرد.






نوع مطلب : عضلات شش تکه شکم، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
جمعه 17 فروردین 1397 09:13 ب.ظ

Whoa lots of fantastic facts!
click now cialis from canada cialis billig cialis coupons printable cialis australia org cialis sale online tadalafil tablets achat cialis en itali cialis pills boards cialis billig cialis kaufen bankberweisung
جمعه 3 فروردین 1397 06:10 ب.ظ

Awesome postings, Cheers!
when can i take another cialis low cost cialis 20mg cialis online deutschland cialis free trial cialis 5 mg effetti collateral cialis diario compra tadalafil we choice cialis pfizer india trusted tabled cialis softabs acheter cialis kamagra
دوشنبه 27 شهریور 1396 01:56 ق.ظ
If some one wishes to be updated with latest technologies
afterward he must be go to see this website
and be up to date every day.
سه شنبه 17 مرداد 1396 05:06 ق.ظ
Hello! I know this is kinda off topic however , I'd figured I'd ask.
Would you be interested in trading links or maybe
guest authoring a blog post or vice-versa?
My site addresses a lot of the same subjects as yours and I believe we could greatly benefit
from each other. If you happen to be interested feel free to shoot me an e-mail.
I look forward to hearing from you! Fantastic blog by the way!
شنبه 14 مرداد 1396 08:51 ب.ظ
Hello there, You've done an incredible job. I will certainly
digg it and personally suggest to my friends. I'm sure they will be benefited from this website.
یکشنبه 4 تیر 1396 09:21 ب.ظ
بسیار ریشه از خود نوشتن در حالی
که ظاهر شدن مناسب در آیا نه نشستن کاملا با من پس از
برخی از زمان. جایی در سراسر پاراگراف شما در واقع موفق به من مؤمن متاسفانه تنها برای while.

من با این حال مشکل خود را با فراز در منطق و یک خواهد را سادگی به کمک
پر همه کسانی معافیت. اگر شما در واقع که می توانید انجام من می قطعا تا پایان تحت تاثیر قرار داد.
پنجشنبه 31 فروردین 1396 10:40 ب.ظ
We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
Your site provided us with valuable info to work on. You've
done an impressive job and our whole community will be thankful to you.
شنبه 19 فروردین 1396 12:34 ب.ظ
Hello! Do you know if they make any plugins to safeguard against hackers?

I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard
on. Any tips?
دوشنبه 4 شهریور 1392 10:16 ق.ظ
سلام مرسی که بهم سر زدی مایل به تبادل لینک هستم ، آدرس تبادل لینک اتوماتیک سایتم رو برات گذاشتم . خوشحال می شم باهاتون تبادل لینک داشته باشم.

www.megalink.ir
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :